Nostalgia!

We where the dreamteam!

 

Sitter och börjar tänka på hur mitt senaste, lite mer än ett halvår har varit. Har gjort så mycket att jag än inte minns allt. Men det som sitter närmast hjärtat är tiden i Norge. Quality spa & resort Norefjell, yes that´s the shit. Åkte  för att börja jobba på ett hotell, det jar jag ju gjort förut ät väl inge stor grej tänkte jag?

Kommer ihåg kvällen jag kom till Noresund, byn som ligger nedan för berget där jag skulle jobba. Precis. Estatia fick för sig att placera ett 4 stjärning hotell för ca 1090 gäster uppe på ett berg, perfekt;) Var kolsvart när jag och mina föräldrar skulle köra upp till hotellet och mamma trodde alvarligt att vi skulle dö för mann såg absolut nada, niét!

Vi var ett resturanglag på ca 15 pers, och vilka människr sen då. Alla var verkligen en egen individ. Vi lärde känna varanndra utan och inantill på kort tid, men det känns även som att man inte vet nått om dem så här i efterhand.

Jag blev "lillan, eller lilltjejen" på jobbet, mysigt värre. Saknar det nicknamnet.

Norefjell var en riktigt prövning. Under ca 5 veckor jobbade jag 318 timmar, helt sjukt mycket. Förstod inte hur jag orkade jobba så mycket, men det var för att människorna var riktitg solstrålar. Sakna er skitungar!

Snacka om nostaligia. Saknar Norge som f`n. Men kommer kanske att åka tillbaka fortare än vad jag tror. Trysil komme att bli våldgästat av mig och Angerlica från Norefjell i Oktober. Hoppashopas!

Nej, sansa sig kvinna, lyft på arslet och gör lite nytta. Mount Everst a lá tvätt väntar på dig! Allstå mig!

Byby for now babes!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0